Tietosuojaseloste

GDPR tulee sanoista General Data Protection Regulation (yleinen tietosuoja-asetus). Se on henkilötietojen käsittelyä sääntelevä laki, jota alettiin soveltaa kaikissa EU-maissa keväällä 2018.

Tietosuoja-asetus antaa paremman suojan henkilötiedoillesi ja enemmän keinoja hallita tietojesi käsittelyä.

EU:n yleinen tietosuoja-asetus

Rekisterin pitäjä ja yhteyshenkilö

www.rmkauppa.fi (verkkokauppa)

www.rmtipa.fi (yrityksen verkosivut)

RM-Tietotekniikan Palvelut (y-tunnus 2585637-4)

Riku Munnukka
0443512392
Juvantie 5, 51900 Juva
riku@rmtipa.fi
rm-tietotekniikan palvelut ja rmkauppa.fi asiakasrekisteri

Mitä henkilötietoa keräämme ja miksi

Keräämme laskutusta ja toimituksia varten laskutus- ja yhteystiedot, kuten asiakkaan nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

Kenelle jaamme tietosi

Jaamme tiedot kolmansille osapuolille kuten
- laskutukseen
- tilauksen toimitukseen ja käsittelyyn
- tilauksen arkistointiin
- perintätoimistoon perintätoimia varten
- Paytraliin maksunvälittäjälle
- MyCashFlow verkkokauppa-alustalle

Kuinka kauan säilytämme henkilötietoa

Voit pyytää henkilötietojesi poistamista organisaatiolta esimerkiksi silloin, kun tietoja ei enää tarvita tai tietojasi on käytetty laittomasti. Yrityksen on poistettava tietosi, jos sillä ei ole laillista perustetta käsitellä niitä.

Mitä oikeuksia sinulla on omaan tietoosi

Sinulla on oikeus

  • tietää mitä henkilötietoja yrityksellä on sinusta
  • tietää miten ja mihin tarkoitukseen henkilötietojasi käsitellään
  • pyytää virheellisten, epätarkkojen ja puutteellisten henkilötietojesi korjaamista
  • pyytää henkilötietojesi poistamista
  • vastustaa henkilötietojesi käsittelyä
  • pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista
  • siirtää tietosi toiselle yritykselle
  • olla joutumatta perusteetta automaattisen päätöksenteon kohteeksi.

Asiakas voi halutessaan pyytää oman tietojen poistoa laskutusjärjestelmästä sähköpostilla riku@rmtipa.fi. Poisto tapahtuu ainoastaan silloin, kun asiakas on suorittanut puuttuvat laskut hyväksytysti.

Voit kysyä, onko yrityksellä henkilötietojasi. Sinulla on oikeus saada vahvistus siitä, että henkilötietojasi ei käsitellä. Jos yrityksellä on henkilötietojasi, sinulla on oikeus

  • saada pääsy tietoihin
  • saada lisätietoja tietojesi käsittelystä, kuten mihin tarkoitukseen niitä käytetään.

Yrityksen on toimitettava tiedot yleisesti käytetyssä sähköisessä muodossa, jollet pyydä toisin. Yrityksen ei kuitenkaan tarvitse antaa jäljennöstä tiedoistasi, jos se vaikuttaa haitallisesti muiden oikeuksiin ja vapauksiin.

Voit pyytää yritystä korjaamaan henkilötietojasi, jos huomaat niiden olevan virheellisiä, puutteellisia tai epätarkkoja. Tietyissä tilanteissa sinulla on oikeus täydentää puutteellisia henkilötietoja. Yrityksen on vastattava pyyntöön kuukauden kuluessa.

Minne lähetämme tietosi

Lähetämme asiakkaan tietoja laskutukseen, paytrailille ja logistiikkayrityksille pakettia lähettäessä.

Kuka käsittelee henkilötietojasi

Henkilötietojasi käsittelee yrityksen työntekijä(t) laskutuksia ja postituksia varten. Lisäksi kolmannet osapuolet, jotka on aiemmin mainittu.

Kuinka suojelemme henkilötietojasi

Henkilötiedot säilytetään lukitussa tilassa, salasanojen takana. Suojatut yhteydet.

Mitä tietosuojaperiaatteella tarkoitetaan?

Tietosuojaperiaatteiden mukaan henkilötietoja on

  • käsiteltävä lainmukaisesti, asianmukaisesti ja rekisteröidyn kannalta läpinäkyvästi
  • käsiteltävä luottamuksellisesti ja turvallisesti
  • kerättävä ja käsiteltävä tiettyä, nimenomaista ja laillista tarkoitusta varten
  • kerättävä vain tarpeellinen määrä henkilötietojen käsittelyn tarkoitukseen nähden
  • päivitettävä aina tarvittaessa ‒ epätarkat ja virheelliset henkilötiedot on poistettava tai oikaistava viipymättä
  • säilytettävä muodossa, josta rekisteröity on tunnistettavissa ainoastaan niin kauan kuin on tarpeen tietojenkäsittelyn tarkoitusten toteuttamista varten.

Tietosuojaperiaatteita on noudatettava henkilötietojen käsittelyn kaikissa vaiheissa. Rekisterinpitäjän on pystyttävä osoittamaan, että se noudattaa tietosuojaperiaatteita.

Sivustomme on SSL-varmennettu. Voit maksaa turvallisesti.
Paytrail on suomalainen maksulaitos. Paytrail on osa Nets-perhettä. Nets on Pohjoismaiden johtava maksuratkaisujen, tietopalvelujen ja digitaalisten turvaratkaisujen tarjoaja.

Voimme muuttaa tietosuojaselostetta lain vaatimalla tavalla ilman erillistä ilmoitusta.

Selvennyksissä voi olla yhteydessä riku@rmtipa.fi

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 2.4.2020 alkaen.

Verkkokauppa

RM-tietotekniikan palvelut
Juvantie 5
51900 Juva

0443512392
riku@rmtipa.fi
rmkauppa.fi
2585637-4

Verkkokauppamme myy pääsääntöisesti elektroniikka- ja valokuvaustuotteita.

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Verkkokaupan ja myymälän hinnat saattavat poiketa toisistaan.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Paytrail, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrailin ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt RMKAUPPA yleiset ehdot.

PDF-Lasku lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin. Summan näkyessä tilillä, lähetämme tuotteet.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
riku@rmtipa.fi
0443512392

RM-tietotekniikan palvelut
Juvantie 5
51900 Juva

0443512392
riku@rmtipa.fi
rmkauppa.fi
2585637-4

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Mikäli tuotteiden lähetykset pitkittyvät, ilmoitamme siitä mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Tuotteet ovat myytävänä myös myymälässä, jolloin myymälässä myyty tuote ei heti päivity verkkokauppaan.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Tuotteen saa avata tuotepakkauksesta, mutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Esimerkiksi tietokonetta ei saa laittaa virtaan tai ottaa käyttöön, komponenttia ei saa asentaa paikalleen ja laittaa virtaan. Tauluja ei saa ottaa pois suojamuoveista. Tuotepakkaus pitää olla alkuperäisessä (myynti) kunnossa. Tuotepakkaus pitää sisältää kaikki alkuperäinen, kuin avatessa, esimerkiksi kaikki paperit, asennusmediat, kaapelit, tuote. Tuotteissa ei saa olla käytönjälkiä, kuten naarmuja.

Asiakkaan tarpeisiin suunnitelluissa ja rakennetuissa tietokoneissa tai asennetuissa laitteissa ei ole palautusoikeutta. Asiakkaan tilaamassa omassa valokuvassa ei ole palautusoikeutta, ellei tuote ole väärä/vioittunut. Tuotteen palauttamisessa vaaditaan maksukuitti mukaan. Tuotteet pitää pakata huolellisesti. Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen. Kaikki palautukset käsitellään tapauskohtaisesti. Palautuksissa otathan yhteyttä sähköpostilla riku@rmtipa.fi.

Peruutetun tuotteen maksettu summa siirretään asiakkaalle 14 vuorokauden kuluessa.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Takuu

Laitteilla on valmistajan määrittämä takuu. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuualaiset laitteet käsitellään tapauskohtaisesti sähköpostitse riku@rmtipa.fi. Takuunalainen laite tulee palauttaa ostopaikkaan RM-Tietotekniikan Palvelut, Juvantie 5, 51900 Juva tai halutessasi suoraan takuuhuoltoon, ohjeet saat kysymällä riku@rmtipa.fi. Takuuhuoltoon toimittaessa vaaditaan kuitti ostosta. Takuualaisen tuotteen lähettäminen on maksuton, mahdolliset postituskulut palautetaan kuittia vastaan asiakkaan pankkitilille. Takuukorjaus Suomessa on arviolta 10-20pv. Joissakin tapauksissa laite pitää lähettää ulkomaille, jolloin huollon arvioaika on 10-30pv. Tuotteen avaaminen päättää takuun ja lain mukaisen virhevastuun. Medioiden varmuuskopiointi jää asiakkaalle. Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Säilytämme tuotteita 3kk huollon päättymisen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset. 

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

HUOM!

Verkkokaupan tuotteet ovat osittain samoja, kuin liikkeemme tuotteet, joten joissakin tilanteissa liikkeessä myyty tuotetta ei heti päivitetä verkkokauppaan. Muutamme verkkokauppavaraston tietoja heti liikkeessä myydyn tuotteen jälkeen. Hinnat saattavat vaihdella myymälän ja verkkokaupan välillä. Pidätämme oikeudet hinnanmuutoksiin.

Collector Lasku/Osamaksu


Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta (oma.collector.fi) miten allekirjoitus tehdään.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.